Tuesday, December 21, 2021

Peter sångare uppsats

Peter sångare uppsats



Benjamin Britten: A Bio-Bibliography. Cecilias dag Edward Benjamin Britten föddes i Lowestoft, Suffolk, Peter sångare uppsats Craggs 3. Följaktligen kan vi försumma dem helt. Beställ originaluppsatsprov speciellt för dina uppdragsbehov. Med tanke på hennes oförmåga att resonera, känna igen andra eller se sig själv existera över tid, är hans mamma inte längre en person som definieras av Singer. Det finns visserligen skillnader i storlek, läge, beroende och utveckling, men dessa är moraliskt irrelevanta, peter singer uppsats. Immigrationsetik och socialt ansvar: Immigration och amnesti i USA Frågan om immigration, särskilt i detta land, är ständigt närvarande.





Kategorier



Peter Singer Förklaring av Peter Singers "Famine, Fluence, and Morality" Peter Singers mål i "Famine, peter singer uppsats, Överflöd och moral" är att höja aktivismen i allmänheten när det gäller att få slut på svält och villkoren för ytterlig fattigdom. Tyngdpunkten i artikeln handlar om allmänhetens behov av att vidta större åtgärder. Hans argument härrör från hans åsikt att "På individnivå har människor, med mycket få undantag, inte peter singer uppsats till situationen på något väsentligt sätt" 1. Således har människor en moralisk skyldighet att hjälpa dem som är fattiga, och även de på avlägsna platser bör inte uteslutas från bistånd. Ett huvudfokus i Singers artikel rör moralisk nytta, peter singer uppsats, och exakt hur mycket människor är moraliskt skyldiga att ge dem som är fattiga.


Singer hävdar att det traditionellt har funnits en överdrift peter singer uppsats skillnad mellan plikt och välgörenhet; människor är snabba att fullgöra sina plikter, medan välgörenhet ses... mot Peter sångare uppsats Euthanasia on Life Support I sin uppsats, Voluntary Euthanasia: A Utilitarian Perspective, granskar Peter Singer etiska argument angående frivillig dödshjälp och läkarassisterat självmord ur ett utilitaristiskt perspektiv. Tes: Singer etablerar en solid grund för det etiska i att legalisera frivillig dödshjälp genom att argumentera att den mänskliga rätten att fullfölja sin föreställning om det goda bör respekteras.


Dessutom avhjälper han på ett tillfredsställande sätt vanliga invändningar mot legalisering genom att visa att de är antingen hanterbara eller för tidigt. Förklaring av Singer's Position Singer peter singer uppsats att ur ett utilitaristiskt perspektiv skulle legaliseringen av frivillig dödshjälp eller läkarassisterat självmord vara en önskvärd reform. Han menar att invändningarna mot dödshjälp baserade på tillgången på alternativa behandlingar kan lösas genom procedurer för att intyga att sådana behandlingar är otillräckliga. Han tar sedan upp den enda hållbara invändningen, att legalisering av frivillig dödshjälp kommer att leda till en halka av ökade icke-frivilliga dödshjälpbeslut. Han förfogar över…. Bibliografi Singer, P. 1 oktober, Frivillig dödshjälp: Ett utilitaristiskt perspektiv. Bioethics, 17, Prowse, M.


4 januari, FT Peter sångare uppsats - FRONTLINJEN: Ta dig inga friheter med rätten att dö, Financial Times. Sångare, hungersnöd, välstånd, peter singer uppsats, Moral," Peter Singer, diskutera: a. Förklara Singers målartikel, peter singer uppsats, nuvarande Singers argument stödjer ståndpunkten. Förklara motargument Peter sångare uppsats position adresser artikel, peter singer uppsats, sammanfatta Singers svar motargument, peter singer uppsats. Singer hävdar att det är lika omoraliskt av en första världsnation att vägra erbjuda hjälp till en nation i utvecklingsvärlden som det är att vägra rädda ett barn från att drunkna i en grund damm om de personliga riskerna och kostnaderna för individen är noll annat än att smutsa ner sina kläder.


Anledningarna till att vi inte hjälper dessa länder är att de subjektivt verkar väldigt långt borta, även om riktiga barn dör... Referens Singer, P. Svält, välstånd och moral. Philosophy and Public Affairs, 1 3 : Famine, Affluence, Moral Peter Singers huvudsakliga mål med "Famine, Affluence and Morality" är att få medlemmar av samhället att ändra sina samtida moraluppfattningar. Hans främsta sätt att uppnå detta mål är att få människor att ompröva idén om att ge välgörenhet till de behövande.


Han använder fattigdomen för människor i Bengal som en fallstudie där han uppmanar de rika att ändra sin syn på moral så att de skänker pengar och tid för att hjälpa de fattiga. Författarens antagande är att genom att få människor att förstå den moraliska skyldigheten att hjälpa de behövande, till exempel de i bengaliska som har härjats av "Konstant fattigdom, en cyklon, peter singer uppsats, och inbördeskrig" Singer, s. Denna förändring i deras tänkande kommer sedan att påverka deras benägenhet att hjälpa andra människor i andra situationer utanför... Referenser Singer, peter singer uppsats, P.


Sångare, P. Svält, peter singer uppsats, Välstånd och moral av Peter Singer Peter Peter sångare uppsats artikeln är avsedd att väcka tankar kring frågan om de mer lyckligt lottades moraliska skyldighet gentemot de mindre lyckligt lottade. Singer använder hungersnöden i östra Bengalen för att hävda att rika länder och individer har en moralisk skyldighet att ge mycket mer än de gör för att hjälpa till att lindra lidande och död från brist på mat, tak över huvudet och medicinsk vård som upplevdes i regionen vid den tiden. Singer hävdar att människor som bor i rika länder radikalt måste förändra sitt sätt att leva och sin moraluppfattning så att de blir engagerade i att hjälpa de behövande. Han hävdar att "... sättet som människor i relativt rika länder reagerar på en situation som den i Bengalen inte kan motiveras; verkligen hela sättet vi ser på moraliska frågor - vårt moraliska konceptuella schema - måste ändras, och med ...


Referenser Corbett, B. Moralisk skyldighet att distansera andra. Webster University. html-drivrutin, J. utilitarismens historia. The Stanford encyclopedia of philosophy, peter singer uppsats. Edward N. Zalta ed. Hämtad 24 augusti från. Hungersnöd, välstånd och moral" av Peter Singer introducerar sina läsare för många sociala frågor som Singer säger har ignorerats kraftigt. Frågorna handlar om bristen på framsteg för att förbättra samhället och även om artikeln ursprungligen skrevs för mer än fyra decennier sedan, är situationen runt om i världen oförändrad. Singers mål i den här artikeln är att presentera en sida som inte är allmänt tagen.


För honom verkar de sociala problemen som angriper individers liv vara ganska uppenbara, men hans missnöje med människors attityder är ganska uppenbart peter singer uppsats Denna artikel. Hans främsta argument i artikeln är dock att för att lösa de problem som han ser som uppenbart hanterbara är att ge till dem som peter singer uppsats det mesta. Genom hela artikeln påpekar han dessa exakta samhällsproblem och den finansiella turbulensen som olika samhällen runt om i världen stod inför vid... Referenser: BBC. Etikguide: Argument mot välgörenhet. shtml Gallager, M. Världen på sju miljarder. BBC News Magazine. Hämtad 22 april från. Singers mål är mycket ädelt.


Genom sin artikel försöker Singer skingra många av de vanligaste föreställningarna om moralisk skyldighet och välgörenhet. Hans artikel försöker ge läsaren konkreta föreställningar peter singer uppsats moralisk skyldighet när de hänför sig till det övergripande mänskliga beteendet. han peter singer uppsats olika föreställningar som behovet av att hjälpa andra oavsett närhet eller geografiska preferenser. Singer ger genom sin artikel också bevis på det absurda tänkande som råder i de utvecklade länderna om välgörenhet. Jag applåderar särskilt hur Singer kontrasterar mannens önskan om kläder med behovet av att förhindra svält.


I artikeln visar Singer hur peter singer uppsats spendera pengar i onödan på saker som inte ger någon moralisk nytta för samhället, medan andra i grannländerna svälter. Målet med den här artikeln är att de i de utvecklade länderna ska ompröva hur de ser på moralisk skyldighet och välgörenhet. Artikelns mål är också... Referenser: 1. Cottingham, John Western filosofi: en antologi. ISBN 2. Shafer-Landau, Russ Etisk teori: en antologi. ISBN Pojman, Louis P. Moralfilosofi: en läsare. SINGE Euthanasia Singer-debatten "finns det några liv som inte är värda att leva:" Livets helgd och utilitarism Professor Peter Singer är en välkänd utilitarist som förespråkar föräldrars rätt att begå barnmord baserat på utilitaristiska premisser: han hävdar att resurserna förbrukas genom att hålla sådana barn vid liv är det också peter singer uppsats och det skulle vara mer meningsfullt att tillåta familjer att istället adoptera friska barn med en större chans till lycka.


Handikappaktivisten Harriet McBryde Johnson, som säger att hon inte skulle vara vid liv om denna typ av kalkyl hade använts, noterar: "Men som huvudpersonen i ett klassiskt drama har Singer sin brist. Det är hans outredda antagande att funktionshindrade människor har det "sämre", att vi "lider", att vi har mindre "utsikter till ett lyckligt liv"" Johnson Emellertid, peter singer uppsats, Johnson argumenterar också helt för assisterat självmord, även med samtycke från den person som känner... Referenser Doerflinger, J, peter singer uppsats. Assisterat självmord: Pro-choice eller anti-liv? Johnson, H. Outsägliga samtal. The New York Times. Rachels, J. Moralen i dödshjälp. Peter sångare uppsats postmodernistiskt författarskap som slutligen hamnar i en dialog med sig själv avslöjar en idé som är gemensam för större delen av den postmoderna konsten: att språk och formuleringar som uttrycksmedel är peter singer uppsats ett sätt att hitta peter singer uppsats av något, och att betydelser oftast inte ligger utanför språket.


Men samtidigt visar Handke också att livet ibland kan vara för hemskt peter singer uppsats uttryckas i språket. Boken slutar, väsentligt, med att samma Handke sitter vid sitt skrivbord och läser artikeln om en kvinnas självmord. Det är inte bara det peter singer uppsats skrivandet vänder sig mot sig självt, peter singer uppsats, för att avslöja att det viktigaste ämnet i boken inte helt har belysts och inte har getts mening till ännu, men också det faktum att författaren ligger i framkant om ett stycke om en tidningsartikel om denna händelse är avgörande:...


Verk som citeras Handke, Peter a Sorrow Beyond Dreams, New York: Farrar Straus och Giroux, Klinkowitz, Jerome the Self Appparent Word, Fiction as Language, Language as Fiction Illinois: Southern Illinois Press, peter singer uppsats, Wertheimer, Alison a Special Scar: The Experience of the People Bereaved by Suicide, New York: Routledge, peter singer uppsats, Puff the Magic Dragon " av Peter, Paul och Mary Under s var en av de revolutionära utvecklingarna som förändrade landskapet för amerikansk kultur och historia etableringen av Hippie Movement. Hippies, som folket i denna rörelse kallades, populariserade den "opolitiska motkulturen", där hippies inte levde på "materialism, samhällets konvention och auktoritet".


Med droger och rockmusik som de främsta drivkrafterna som formade den amerikanska kulturen under 2000 hade många musikband uppstått, vilket förhärligar den nya principen bakom Hippie Movement. förutom rockmusik kom traditionell folkmusik till stånd igen, bara den här gången ingjutades en blandning av rockinflytande med traditionell folkmusik.





hur man citerar i en uppsats



För Singer kan barnmord vara fel i vissa fall, men bara för dess påverkan på andra intresserade parter. Å andra sidan är att döda en defekt nyfödd inte moraliskt likvärdig med att döda en person. Förlusten av det lyckliga livet för det första barnet uppvägs av vinsten av ett lyckligare liv för det andra. Därför, om dödandet av det blödarsjuka barnet inte har någon negativ effekt på andra, skulle det, enligt den totala uppfattningen, vara rätt att döda honom. I slutändan avvisar Singer transcendenta mänskliga rättigheter som en fiktion. Trots att hans fall för barnmord lockar många akademiska liberaler, är det allvarligt felaktigt av minst sex skäl. Handlingar är moraliskt rätt om de ökar lyckan och minskar smärtan för det största antalet människor. Vissa brott, som våldtäkt och mord, är dock felaktiga i sig och kan inte motiveras med en vädjan till allmän lycka.


Sunt förnuft dikterar att vi väger både den rationella avsikten med en handlings deontologiska etik med dess förutsedda konsekvenser utilitaristisk etik. Säg till exempel att dödandet av en kristen i det romerska Colosseum gjorde det möjligt för 50 människor att uppleva njutning på bekostnad av bara en person som upplevde smärta; uppenbarligen skulle de tusentals lycka överstiga smärtan hos en kristen, men skulle det göra handlingen rättvis? Om Singer svarar att den kristnes smärta överväger publikens nöje, hur vet han detta? Tänk om det torterade offret inte var en kristen utan en självmordsbenägen masochist som faktiskt åtnjöt den perversa behandlingen? Det är en sak att säga att kritiskt tänkande utmärker oss som mänskliga personer. Det är en helt annan att säga att din rätt att leva beror på hur intelligent du är.


Följaktligen skulle de intellektuellt och konstnärligt begåvade vara fria att maximera sitt nöje på bekostnad av de mindre intelligenta. Förmodligen skulle dina rättigheter som person öka, stabiliseras och sedan minska i denna process. Egentligen är vi inte långt ifrån det nu. På ett sätt var hans argument inget nytt. För ett sekel sedan använde Darwin och hans anhängare det för att avhumanisera kvinnor. I The Descent of Man in Relation to Sex skrev Darwin:. Om två listor gjordes över de mest framstående män och kvinnor inom poesi, historia, måleri, skulptur, musik inklusive både komposition och performance, historia, vetenskap och filosofi, skulle de två listorna inte tåla jämförelser.


Vi kan också dra slutsatsen från lagen om avvikelse från medelvärden ... [att] den genomsnittliga mentala kraften hos mannen måste vara högre än kvinnors. Denna underlägsenhet är så uppenbar att ingen kan bestrida den för ett ögonblick; endast dess examen är värd att diskutera. De utmärker sig i ombytlighet, inkonstans, frånvaro av tanke och logik och oförmåga att resonera. Utan tvekan finns det några framstående kvinnor, mycket överlägsna den genomsnittliga mannen, men de är lika exceptionella som födelsen av någon monstrositet, som till exempel en gorilla med två huvuden. Följaktligen kan vi försumma dem helt.


Är Scott Klusendorf fostret eller nyfödd identisk med Scott Klusendorf, den vuxna pro-life apologeten? Är han samma person, även om hans kropp har förändrats över tiden? Enligt Singer är svaret nej. När jag tänker på mig själv som den jag är nu, inser jag att jag inte kom till förrän någon gång efter min födsel. Tänk på personen som är under narkos. Liksom det tidiga fostret är han för närvarande inte vid medvetande och har ingen uppfattning om att han existerar över tiden. Enligt den funktionalistiska synen är han inte en person! Det här är absurt. Man kan invända att till skillnad från fostret och det nyfödda, gjorde personen under narkos en gång och troligen snart kommer att fungera som en självmedveten enhet. Han är därför fortfarande en person i. Denna invändning är felaktig, för den medger att något annat än självmedvetenhet definierar personlighet.


Att hävda att en mänsklig person kan vara funktionellt självmedveten, bli icke-självmedveten och sedan återgå till ett tillstånd av självmedvetenhet förutsätter att det finns någon underliggande personlig enhet hos denna individ som tillåter honom eller henne att behålla sin identitet medan han är omedveten. medan han inte kan fungera som person. Om inte, så måste vi göra det bisarra påståendet att en ny person dyker upp när bedövningen tar slut. Som Rae och Cox förklarar, anledningen till att Scott Klusendorf fostret är identisk med Scott Klusendorf den vuxne är att jag har en mänsklig natur eller essens som inte bara gör vissa funktioner möjliga utan också låter mig behålla min personliga identitet genom förändring.


Det är därför den underliggande essensen av en sak, inte dess funktionella förmågor, som avgör vad den är. Tänk på en illustration från Francis Beckwith. Är farbror Jed före koma identisk med farbror Jed efter? Är han samma person? För att spara utgifter för familjen, kunde läkare ha dödat honom under hans långa sömn bara för att han inte fungerade som person? Om Singer håller fast vid den funktionella synen på mänskliga personer, skulle det vara svårt att säga varför det skulle vara fel att döda farbror Jed medan han är i koma; ändå skulle det helt klart vara moraliskt fel att döda honom i det tillståndet, för även om han för närvarande inte kan fungera som person, har han fortfarande den inneboende förmågan att göra det.


Återigen kan man invända att farbror Jed är en person under koma eftersom han, till skillnad från fostret, en gång fungerade som en och förmodligen kommer att göra det igen efter att han vaknat. Denna invändning misslyckas dock, som Beckwith förklarar:. Vi kan ändra berättelsen lite och säga att när farbror Jed vaknar ur koman förlorar han nästan alla sina minnen och kunskaper inklusive sin förmåga att tala ett språk, engagera sig i rationellt tänkande och ha en självuppfattning. Han skulle då vara i exakt samma tillstånd som standardfostret, för han skulle ha samma kapacitet som fostret. Kanske skulle abortförespråkaren bita ihop och säga att det inte finns någon mänsklig natur som gör att jag kan behålla min identitet genom kroppslig förändring och att personlig identitet inte är något annat än en rad psykologiska upplevelser kopplade till minnet.


Farbror Jed före koma är därför inte identisk med farbror Jed efter, utan han är en ny person med nya minnen som vi kommer att kalla farbror Jed b ; men detta förnekande av den mänskliga naturen duger inte. Tänk om fem år senare farbror Jed b plötsligt återfår sina förlorade minnen? Finns det nu en annan farbror Jed c, eller är vi tillbaka till farbror Jed a? Enkelt uttryckt är farbror Jed före koma identisk med farbror Jed efter. Han är samma person. Den enda skillnaden är funktionsförmågan, inte essensen eller naturen. Detsamma gäller Scott Klusendorf fostret och Scott Klusendorf den vuxne. Min mänskliga natur är närvarande från det ögonblick jag börjar existera. Om jag har fel om detta, så är du bokstavligen inte samma person som du var för fem år sedan när din kropp bestod av olika fysiska element.


Visst, du har förändrats, men det är du som förändrats. Dina tankar och minnen kan inte existera om du inte först existerade. Du kan existera utan dem, men de kan inte existera utan dig. Med hjälp av en illustration hämtad från J. Moreland och Scott B. Rae, överväg att en man kommer in i ett rum. Under alla stadier av inträdet måste mannen först existera totalt för att göra inträdet. På samma sätt kan någon inte vara i färd med att bli en mänsklig person, eftersom man först måste existera för att gå in i någon process; inte heller kan vi säga att fostret blir en person när det utvecklas, eftersom han eller hon först måste existera för att kunna utveckla. Genom att rita en annan illustration från Moreland och Rae, föreställ dig fallet med nyfödda tvillingar som heter Bill och Bob, båda födda medvetslösa.


Bob upplevde under tiden inte en liknande självkännedom, även om han också kommer att komma ur koma i samma ögonblick som Bill. Anta att det är en dag innan båda kommer att vakna. De lidandes behov i Bengalen bör ges samma hänsyn av en person i London som de fattiga i hans grannskap. Onora förklarar att vi som människor har skyldigheter som inkluderar att hjälpa eller vara välgörande mot andra. Argumentet att vi har en moralisk skyldighet att hjälpa de lidande genom våra överskottsmedel är förkastligt. Detta förslag från sångaren tar inte hänsyn till de rättigheter som människor har över sina ägodelar. Arthur hävdar att argumentet från Singer att vi alltid bör förhindra skada på andra om detta inte kräver att man offra något av jämförbar moralisk betydelse inte anser att individer har en moralisk rätt över sina ägodelar.


Varje person har rätt att behålla sina ägodelar och det går före hjälpplikten. Deklarationen av Singer att människor har en skyldighet att ge bort sina överskjutande pengar till välgörenhet är inte i linje med utilitarism. Singer utmanar den traditionella uppfattningen om välgörenhet genom att förklara att ge bör vara en moralisk plikt i motsats till ett personligt val. Singer förklarar att det är fel att inte ge till välgörenhet och underlåtenheten att ge är liktydigt med att döda de individer som kan ha dragit nytta av vår hjälp. Detta argument är fel eftersom utan ett kontrakt eller ett löfte som gjorts mellan de två parterna, är de lidande människorna skyldiga inga rättigheter av de rika.


Att vägra hjälpa de lidande skulle inte vara moraliskt fel eftersom det inte kränker de lidandes rättigheter eftersom de till att börja med inte hade rättigheterna. Arthur förklarar att beslutet att hjälpa en främling i nöd som i den bengaliska situationen inte är resultatet av rätten som lidandet har. Om han väljer att inte hjälpa kan han inte anklagas för omoraliskt beteende. Människor arbetar hårt för att skaffa fysiska ägodelar och de förtjänar därför rätten att njuta av frukterna av sitt arbete. Arthur förklarar att underlåtenhet att belöna de som arbetar hårt skulle vara moraliskt fel eftersom det är orättvist. Detta förslag bortser från det faktum att en individ har rätt att ta del av sina inkomster. Människor har delat upp sig i olika underenheter baserat på geografi, språk, religion och andra överväganden.


Förmodligen är den viktigaste uppdelningen nationalitet. Nationalstaten kräver vissa resurser av sina medlemmar och i gengäld ger den många fördelar inklusive säkerhet. När man ställs inför beslutet om vilken grupp av lidande människor som ska hjälpa, är det mest sannolikt att en individ prioriterar sina närmaste. Utöver detta är närhet relevant eftersom det bidrar till effektiviteten med vilken biståndet levereras. Mänskligt lidande är ett oönskat tillstånd som bör elimineras med alla möjliga medel. Tidningen lyfte fram styrkorna i argumentet från Singer.


Hans utgångspunkt att lindra lidande är det moraliska man kan göra stöds av utilitarism. Singer har också rätt i att konstatera att de rika har råd att hjälpa de lidande utan att behöva göra stora uppoffringar. Utöver detta är premissen att en person inte ska åtnjuta sina överskjutande pengar orättvis eftersom individen har rätt att åtnjuta belöningen av sitt arbete. Även om det kan vara överens av alla människor att mänskligt lidande är oönskat och ansträngningar bör göras för att eliminera det, är förslagen från Singer inte svaret. Lösningar som tar hänsyn till välgörarens rättigheter och rättigheter skulle vara mer lämpliga och moraliska. Paul, Minnesota, s. Behöver ett skräddarsytt uppsatsprov skrivet från grunden av en professionell specifikt för dig? certifierade skribenter online.


Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Innehållsförteckning. Läs mer. Du är fri att använda den för forskning och referensändamål för att skriva din egen uppsats; du måste dock citera det i enlighet med detta. Begäran om borttagning. Om du är upphovsrättsinnehavaren till denna tidning och inte längre vill ha ditt arbete publicerat på IvyPanda. För- och nackdelar med assisterad självmordsabort. FÅ SKRIVHJÄLP. Citera denna tidning. Välj en referensstil:. Kopiera till Urklipp Kopierat!

No comments:

Post a Comment